آیین اختتامیه نمایشگاه منطقه ای دانشگاه پاک در گیلان برگزار شد.

07 03 2014
کد خبر : 4206923
تعداد بازدید : 36
دومین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای (منطقه سه) دانشگاه پاک عصر چهارشنبه مورخ 92/12/14با برگزاری آیین اختتامیه در تالار حکمت دانشگاه گیلان به کار خود پایان داد.

 

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه منطقه ای دانشگاه پاک در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه با بیان این که مباحث فرهنگی در دانشگاه در حاشیه قرار ندارد ، گفت : مسایل فرهنگی در دانشگاه ها ، اصل و در متن برنامه هاست .

 

دکتر فریدون رحیم زاده با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث فرهنگی افزود : عرصه فرهنگی اصیل و هویت دار است


وی اظهار کرد : هر سیاستی که فرهنگ و مسایل فرهنگی را در حد فوق برنامه تقلیل دهد و امری حاشیه ای بداند ، نتیجه ای را به دست می آوریم مبنی بر این که هر کار فرهنگی را دوباره از جای اولش شروع می کنیم.


وی برپایی نمایشگاه و جشنواره منطقه ای دانشگاه پاک با موضوع ارایه آثار در زمینه پیشگیری از مواد مخدر و مضرات آن را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: دانشگاه ها در رابطه با مواد مخدر می توانند تحلیل و فضای فرهنگی ایجاد کنند.


مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد : دانشگاهیان و دانشجویان بایستی مدعی بحث مواد مخدر و عفاف و حجاب در جامعه باشند نه دیگران مدعی این بحث ها در دانشگاه باشند.


کارشناس پیشگیری از مواد مخدر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نیز در آیین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه دانشگاه پاک گفت : فردی که اعتیاد پیدا می کند ، مغزش به گروگان گرفته می شود.


بهزاد دارابی افزود : افرادی که به دلیل چیزهایی مورد تقدیر و ستایش قرار می گیرند ، میل شان به معتاد شدن کمتر می شود.


وی اظهار داشت : اگر رفتار واحدی در جوانان وجود دارد که پاداش های مغزی از آن رفتار واحد است ، نگران باشید که این رفتار تبدیل به اعتیاد شود.


کارشناس پیشگیری از مواد مخدر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد : افرادی که زمانی استرس بر آنها وارد می شود فقط یک کار انجام می دهند به عنوان مثال می خوابند، نگران ابتلا به مواد مخدر باشند.


وی بیان داشت : افراد با موسیقی ، ورزش ، قلم زدن و .... می توانند خودشان را در مقابل اعتیاد واکسینه می کنند.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان نیز در آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای دانشگاه پاک گفت : این دانشگاه با بیش از 17 هزار دانشجو به عنوان قطب علمی در شمال کشور می تواند در حوزه فعالیت های پیشگیری از مواد مخدر گام های خوبی بردارد.


دکتر ایرج شاکری نیا با اشاره به اهمیت بیان راه های پیشگیری از اعتیاد به گروه های مختلف بویژه جوانان افزود : با همکاری و همدلی می توان اقدامات بیشتری در زمینه پیشگیری از مواد مخدر و راه های مضرات انواع مواد را به جامعه دانشگاهی و جوانان کشور ارایه داد.


وی برگزاری نمایشگاه منطقه ای دانشگاه پاک به مدت سه روز در دانشگاه گیلان را کار ارزشمندی در رابطه با پیشگیری از مواد مخدر عنوان و اظهار کرد : دانشجویان با ارایه آثار خود در این نمایشگاه به سادگی مضرات مواد مخدر و راه های پیشگیری از آن را بیان کردند.


مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان و دبیر جشنواره گفت : آشنایی دانشجویان و اساتید دانشگاه ها با خطرات سیگار ، قلیان و مواد مخدر از اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه منطقه ای دانشگاه پاک است.


دکتر افشین عموزاده لیچایی افزود : دانشجویان و اساتید برای بازدید از این نمایشگاه به خوبی استقبال کردند.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه علاوه بر ارایه آثار دانشجویان ، غرفه هایی برای معرفی توانمندی های دستگاه های فرهنگی استان گیلان شامل نیروی انتظامی، پلیس مبارزه با مواد مخدر ، صدا و سیما ، بهزیستی ، دانشگاه علوم پزشکی ، آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دایر شد.

 

شایان ذکر است در این نمایشگاه سه روزه ، 350 اثر از دانشجویان دانشگاه های مختلف استان های گیلان ، اردبیل ، کردستان ، زنجان ، قزوین ، آذربایجان شرقی و غربی در زمینه های بلای خانمانسوز اعتیاد و مواد مخدر به معرض نمایش گذاشته شد.


در جشنوار و نمایشگاه منطقه ای دانشگاه پاک در دانشگاه گیلان ، آثار دانشجویان از استان های یاد شده در زمینه فعالیت های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در قالب عکس ، پوستر ، کاریکاتور ، مقاله ، پایان نامه ، وبلاگ، فیلم و نماهنگ در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.


تاکید بر نقش اوقات فراغت و تقویت فعالیت های جمعی و ترویج کار گروهی در ایجاد فشایی پرنشاط و سالم ، تاکید بر نقش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در محیط های آموزشی و بررسی نقش و جایگاه مولفه های دینی و ارزشی فرهنگ ایرانی اسلامی در پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان ها از محورهای جشنواره و نمایشگاه منطقه ای دانشگاه پاک عنوان شد.

 

در مراسم اختتامیه این جشنواره  صاحبان 30 اثر برتر در بخش های مختلف تجلیل شدند.

 

 

آثار و نفرات برگزیده جشنواره

دسته بندی :
خبرها