ویژه‌ برنامه‌های وزارت علوم به مناسبت دهه فجر اعلام شد

27 01 2013
کد خبر : 4209430
تعداد بازدید : 42
ویژه‌ برنامه‌های وزارت علوم به مناسبت دهه فجر / 15بهمن روز تجدید میثاق دانشگاهیان با امام (ره)

 

 

 

مدیر کل دفتر امور فرهنگی , اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ویژه‌برنامه‌های وزارت علوم برای دهه مبارک فجر در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،دکتر جلیل دارا در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در رابطه با برنامه‌های وزارت علوم به مناسبت دهه فجر به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه تحقیقات و مقالات قانون اساسی حوزه آموزش عالی، آخرین دستاوردهای آموزش عالی کشور از سال 57 و طی دولت‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.


وی با اشاره به برخی از این دستاوردها به افزایش تعداد دانشجویان از 175 هزار دانشجو در سال 57 به حدود چهار میلیون دانشجو در سال 91 و افزایش تعداد موسسات آموزش عالی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: رشد علم و فناوری در ایران و ارتقای ایران به جایگاه شانزدهم دنیا و همچنین روند تولید علم 2 درصد از جهان یکی از مهمترین دستاوردهاست در حالیکه این رقم سال 57، یک دهم درصد بوده است.

وی رونمایی از تعدادی از دستاوردهای علمی و سند آموزش عالی مبتنی بر آمایش و چند پروژه تحقیقاتی و عمرانی دانشگاه‌ها را از برنامه‌های دیگر دانشگاهها عنوان کرد و گفت:‌ ارسال 40 هزار جلد کتاب به دانشگاه‌ها با موضوعات مختلف فرهنگی سیاسی به ارزش 2 میلیارد ریال برنامه دیگر وزارت علوم است.


دکتر دارا با اشاره به افتتاح کتابخانه تخصصی امام خمینی و انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های مختلف، گفت:‌فاز اول و دوم این طرح 20 دانشگاه و فاز سوم شامل 33 دانشگاه با تجهیز حدود 30 هزار جلد کتاب است.

مدیرکل امور فرهنگی واجتماعی  وزارت علوم به افتتاح کتابخانه امام‌شناسی در 30 دانشگاه کشور (طی فاز اول این اقدام) اشاره کرد و گفت:‌ برگزاری مسابقات قرآن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها (مرحله دانشگاهی نیمه اول اسفند) و همچنین مسابقات دانشجویان (مرحله دانشگاهی نیمه دوم بهمن) از برنامه‌های دیگر به مناسبت دهه فجر است.

دکتر دارا گردهمایی دانشجویان خارج از کشور جهت تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و افتتاح خانه فرهنگ در چند دانشگاه کشور را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و اداه داد: تاکنون در 40 دانشگاه کشور خانه فرهنگ تاسیس شده است، 15 دانشگاه در مرحله ساخت و 30 دانشگاه در دست بررسی است که مبلغ حمایتی تاکنون به ارزش 30 میلیارد ریال بوده است.

وی به برگزاری جلسات متعدد به منظور هماهنگی و برگزاری برنامه‌های مشترک در این راستا اشاره کرد و گفت:‌ طی هماهنگی با مدیریت اجرایی حرم حضرت امام خمینی (ره) ، روز یکشنبه 15 بهمن به عنوان روز تجدید میثاق دانشجویان و دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و بیعت با مقام معظم رهبری تعیین شده است.

وی به طراحی و چاپ پوستر و کارت دعوت مراسم تجدید میثاق در تیراژ 2000 عدد و توزیع در میان اعضا اشاره کرد و گفت:‌ ارسال ابلاغیه به معاونین دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌ها و روسای شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی استان در رابطه با برنامه‌ریزی در راستای برگزاری برنامه‌های پر بار و پر محتوا، انتشار ویژه‌نامه دهه فجر انقلاب اسلامی و توزیع در سطح دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی، طراحی و چاپ بنر کمیته دانشجویی به منظور نصب در مسیر راهپیمایی 22 بهمن ماه، هماهنگی با روابط عمومی وزارت علوم جهت اطلاع‌رسانی مناسب و طراحی و چاپ بنر کمیته دانشجویی به منظور نصب در سر در دانشگاه‌ها و مسیر راهپیمایی 22 بهمن ماه، برپایی نمایشگاه‌های مختلف به منظور ارائه دستاوردهای علمی و معرفی عملکرد و برنامه‌های دستگاه‌های عضو از دگر اقدامات بوده است.

دکتر دارا برگزاری سومین دوره جشنواره ملی وبلاگ‌نویسی دانشجویی "از حماسه تا حماسه" پیرامون حماسه 9 دی و 22 بهمن را برنامه دیگر این حوزه عنوان و تصریح کرد:‌ برگزاری "اولین همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام" در دانشگاه حضرت معصومه (س) قم در اسفند ماه با مشارکت موسسه دارالحکمه مونترال کانادا و شبکه زنان اندیشمند جهان اسلام، برگزاری مراسم سخنرانی در دانشگاه‌ها و اعزام سخنران در راستای تبیین رویکردهای نظام سلطه و روشنگری دانشجویان، حمایت از ویژه‌نامه‌های نشریات دانشجویی پیرامون ایام‌الله دهه فجر و مناسبت‌های پیش‌رو، برگزاری مسابقات گوناگون در دانشگاه‌های کشور، بهره‌برداری از چندین کتابخانه پایداری در دانشگاه‌ها، برپایی نمایشگاه‌های مختلف شامل عکس، کتاب و ... در سطح دانشگاه‌های کشور و دستگاه‌های عضو کمیته دانشجویی و پاسداشت شهدای عرصه جهاد علمی در برنامه‌های این ایام از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

دسته بندی :
خبرها