نشست معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دانشگاهیان

01 07 2015
کد خبر : 4204191
تعداد بازدید : 24

با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان نشستی مشترک با اساتید،دانشجویان و کارکنان دانشگاه باحضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در روز چهارشنبه مورخ 93/12/29 در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار گردید.

در ابتدای این نشست خانم دکتر کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان به برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان گیلان در روز گذشته اشاره نمودند و یاد شهدای دانشجو را گرامی داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان تربیت نیروهای متخصص،گشودن مرزهای دانش و تولید علم را در کنار شناخت مسائل آینده و آینده پژوهی به عنوان مهمترین ماموریت های دانشگاه برشمردند. ایشان در ادامه ایده شکل گیری معاونت فرهنگی در دانشگاه ها را میانجی گری دانشگاه و جامعه دانستند.

آقای دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم هم در این نشست با اشاره به این که دانشگاه گیلان یکی از دانشگاه های بزرگ کشور است، جایگاه استان گیلان را در سطح کشور، جایگاهی رفیع برشمردند که خاستگاه فرهیختگان و بزرگان بسیاری همچون میزاکوچک خان جنگلی،آیت الله بهجت،پروفسور سمعیی و پروفسور رضا و ... بوده است که جایگاه رفیعی در فرهنگ کشور دارند.  

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در ادامه ضمن تأکید بر حرکت دانشگاه ها به سوی دانشگاه های با کیفیت خاطر نشان کردند که هر کار بزرگ و ایجاد تحولی نیاز به تلاش و فداکاری دارد و باید با اتحاد و کوشش مضاعف در جهت نیل به اهداف آموزش عالی در کشور گام های موثری برداشته شود.

دکتر هاشمی همچنین از انتظاراتی که از دانشگاه ها می رود به تولید علم نافع در دانشگاه ها اشاره کردند و دانشگاه مطلوب را دانشگاهی دانستند که در آن آزاد اندیشی و نقد و نقادی محور کارها باشد.

در پایان مراسم نیز دانشجویان و حاضران سوالاتی را مطرح و  معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به آنها پاسخ گفتند.

 
دسته بندی :
خبرها