نخستین کارگاه آموزشی «آسیب شناسی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های استان» در دانشگاه گیلان برگزار شد.

02 09 2012
کد خبر : 4210375
تعداد بازدید : 43
نخستین کارگاه آموزشی «آسیب شناسی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های استان» با حضور مدیران و مسئولان 50 خوابگاههای دانشجویی دانشگاههای گیلان، علوم پزشکی، علمی و کاربردی و خوابگاه های خودگردان (بخش خصوصی) روز سه شنبه مورخ 07/06/91 در تالار شهید انصاری دانشکده فنی دانشگاه گیلان برگزار شد.

 

 

 

این کارگاه بر اساس مصوبه مورخ 23/05/91 شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاههای استان با هدف بررسی اجمالی وضعیت خوابگاههای دانشجویی از منظر بهداشت روانی، اعتیاد، مشروبات الکلی، ناهنجاریهای اجتماعی محیط اطراف خوابگاهها و ... بمدت 8 ساعت انجام گرفت.
در ابتدای این کارگاه پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، دکتر شاکری نیا معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان ضمن خیر مقدم به مدیران حاضر، به تشریح اهداف برگزاری این کارگاه پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که همواره به عنوان دغدغه مسئولان دانشگاههاست استفاده بهینه از خوابگاه های دانشجویی است.
وی افزود: علاوه بر کارکرد خوابگاهای دانشجویی که محل استراحت و آسایش دانشجویان است انتظار آن است که کارکردهای فرهنگی و اجتماعی نیز آن متبادر گردد. وی خاطر نشان کرد: خوابگاههای دانشجویی می تواند یکی از محل های مناسب برای تبادلات فرهنگی و اجتماعی باشد و زمان مناسبی برای فرهنگ پذیری و جامعه پذیری دانشجو است لذا باید فضای مناسب برای رشد فکری و اجتماعی دانشجویان فراهم گردد تا از این رهگذر اهداف عالیه آموزش عالی کشور و نظام جمهوری اسلامی محقق گردد.
رئیس شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاههای استان در پایان افزود: این نخستین کارگاه آموزشی است و امیدوارم مدیران ارجمند با ارائه پیشنهادات سازنده ما را در انجام کارگاههای بعدی یاری رسانند.
در ادامه این کارگاه آموزشی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان و دانشگاههای استان نیز با اشاره به احادیث ائمه معصومین، موضوع «شأنیت افراد» را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد افراد بویژه مدیران باید در درجه اول برای خود شأن و جایگاهی قائل شوند و بر اساس آن نسبت به انجام وظیفه مدیریتی اقدام نمایند. وی افزود: دانشجویان امانت خانواده ها در اختیار مدیران خوابگاههای دانشجویان هستند و بنابراین باید همچون پدران و مادران در نگهداری و حفاظت از آنان کوشا بود.
وی در پایان ضمن اعلام آمادگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان جهت هرگونه همکاری فرهنگی و مذهبی افزود: ما آماده ایم تا مدیران نیازمندیهای خود را اعلام نمایند و ما بر اساس وظیفه هرگونه همکاری لازم را در این زمینه به اندازه توان خود انجام خواهیم داد.
سخنران بعدی افتتاحیه، جناب آقای مهندس رضوانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان بود. وی ضمن گزارش از وضعیت سیاسی و اجتماعی استان «آسیب های فرا روی محیط های فرهنگی و اجتماعی را برای حاضران تشریح کرد. وی در ادامه با اشاره به توطئه های گوناگون دشمنان اسلام و ارائه شیوه های مذبوحانه در این خصوص، ترویج اعتیاد، مشروبات الکلی، ارائه فیلمهای مستحجن از طریق ماهواره، ارائه فرقه های نو و انحرافی را از جمله آسیبهای فرا روی جوانان بویژه در دانشگاهها اعلام کرد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از دانشگاه گیلان به خاطر برگزاری این کارگاه، اظهار امیدواری کرد که این نشست ها و کارگاهها در آینده تدوام یابد.
در ادامه برنامه سه کارگاه با موضوعات اجتماعی با محوریت امنیت روانی محیط های خوابگاههای دانشجویی توسط آقایان جابری و سلیمان کارشناسان اداره کل اطلاعات استان، وضعیت امنیت عمومی و انتظامی استان توسط سرهنگ مهرگان رئیس پلیس امنیت عمومی استان و بهداشت روانی دانشجویان خوابگاهی توسط دکتر شاکری نیا معاون فرهنگی و اجتماعی و عضو هیأت علمی گروه روانشناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.
در پایان فرم نظرسنجی و پرسشنامه در بین حاضران توزیع شد و گواهی حضور در کارگاه نیز به حضار اهدا شد.

دسته بندی :
خبرها