دومین نشست شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاه های استان

11 01 2016
کد خبر : 4201611
تعداد بازدید : 26

دومین نشست شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاه های استان با محوریت اولین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان، ساعت 10 صبح روز یکشنبه مورخ 94/10/20 در اتاق شورای معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار گردید .

 در ابتدا خانم دکتر کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان به عنوان رئیس شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاههای استان گیلان ضمن خیرمقدم به حاضران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و با یادآوری اینکه باید یاد و نام شهدا همواره چراغ زندگی ما باشد و با بازخوانی منویات شهدا بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم، جلسه را آغاز نمودند.

ایشان با اشاره به برگزاری اولین کنگره شهدای دانشجوی استان گیلان که در سال 93 که طی تفاهم نامه وزارت علوم با همکاری دانشگاه و بسیج دانشجویی استان در دانشگاه گیلان برگزار شد افزود: اولین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان که شامل 70 درصد آثار و اسناد مربوط به حوزه دفاع مقدس می باشد در اردیبهشت ماه 95 با همکاری دستگاه های اجرایی استان برگزار می گردد.

در ادامه کامیار مهدی پور مسئول بسیج دانشجویی استان گیلان، تشریح کرد در نظر است فعالیتهای متعدد برای این کنگره پیش بینی شود و تدبیری برای حجم فعالیتها با توجه به استعدادها و ظرفیت های دانشگاه اندیشیده شود، به مشارکت تمام مجموعه های دانشگاهی مانند نهاد رهبری، استفاده از ظرفیت تشکل های دانشجویی برای این کنگره اشاره کردند و با توجه به فرصت خوبی که این کنگره برای همدلی با نیروهای فعال انقلاب به وجود می آورد، به استفاده از این فرصت به نحو مناسب تأکید کرد.

سپس آقای دکتر رضی رئیس محترم دانشگاه و رئیس کمیته دانشگاهیان کنگره ضمن خوش آمدگویی به حاضران، یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای دانشگاهی و شهدای هسته ای را گرامی داشتند و عنوان کردند که همه ما وظیفه داریم در قبال شهدا، اقدامات متناسب با فضایی که در آن به سر می بریم را انجام دهیم.

ایشان در ادامه افزود: از آنجایی که دانشگاه محل تولید علم و ایده است، می توانیم همایش های علمی مانند ادبیات پایداری، چاپ مقالات همایش در مجلات علمی پژوهشی، مسابقات علمی توسط انجمن های علمی و دیگر تشکل های دانشجویی به نام شهدا و با محوریت 8000 شهید استان را در دانشگاه برگزار نمائیم. ایشان به  مشارکت دانشگاهیان اعم از دانشجو، استاد و کارمند در کنگره ملی تأکید نمود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین بصیری نماینده محترم مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان اظهار داشت: جلسه ای که مزین با یاد و نام شهدا باشد برکت دارد و یادآوری شهدا چند جنبه دارد که از یک جنبه باید مواظب سنگینی مسئولیتی که شهدا بر دوش ما گذاشته اند باشیم و از جنبه دیگر اینکه اهداف و برنامه هایی که شهدا داشتند را از یاد نبریم. آنها عزیزترین گوهر وجودی خود را فدا کردند و اهداف بلندی داشتند.

ایشان با اشاره  به اینکه دانشگاه مبدأ فکر است، بر رعایت تناسب بین برنامه ها تأکید داشت تا از این طریق بتوان همه اقشار جامعه از فضای کنگره بهره کافی را ببرند، چون شهدا متعلق به همه هستند.

در ادامه هر کدام از اعضای حاضر به تشریح دیدگاه های خود پرداختند.

دسته بندی :
خبرها