بیانیه پایانی همايش المصطفي كشور تركيه

27 01 2013
کد خبر : 4209460
تعداد بازدید : 53
مستکبران می‌دانند که بزرگترین مانع در برابر آنان، اسلام است / جریان رسمی سبک زندگی نبوی تدوین خواهد شد

 

 

 

 

 

همایش سالانه "جشنواره المصطفی" پیش از ظهر ۲۶ ژانویه، (مقارن با هفته وحدت) در سالن «صفا کوی» استانبول با سخنرانی «ضیا یلماز» رئیس موسسه تایدر با موضوع اهمیت موضوع وحدت، آغاز بکار کرد و پس از افتتاحیه این همایش که با محور اصلی سبک زندگی نبوی دنبال می‌شود، دکتر «حسن رحیم پورازغدی» از ایران به سخنرانی پرداخت.

به گزارش رجانیوز، روز دوم همایش «المصطفی» در ترکیه نیز با حضور بیش از هزار نفر از دانشجویان، اندیشمندان، علما و مردم در سالن «کنگره اروپا» دانشگاه «ییلدز» استانبول برگزار گردید. در حاشیه همایش کتاب ها، محصولات فرهنگی-هنری و تابلوی های مرتبط با موضوع همایش ارائه شده بود.

برنامه به طور رسمی در ساعت 13:30 با قرائت قرآن آقای «موسوی درچه ای» شروع شد و پس از آن با آقای «سعید عبدی سرچشمه» به عنوان یکی از قاریان جوان بین المللی گفتگو شد و ایشان سرگذشت زندگی و فعالیت های شان را بیان کردند. پس از آن نماینده 52 گروه برگزارکننده به مهمانان خیر مقدم عرض نمود.

 

 

گروه موسیقی «درگاه» -که از گروه های معروف ترکیه می باشند-  به اجرای زنده موسیقی سنتی و خواندن اشعاری درباره حضرت محمد(ص) پرداختند. سپس بیانیه اعلام موجودیت جبهه جهانی المصطفی قرائت شد. پس از آن آقای «مهدی آکسو» از علمای شیعیان به سخنرانی پرداختند.

آقایان «جانیر و محمد دمیرل» اشعارشان درباره حضرت محمد (ص) را خواندند. چند نفر از دختر بچه ها به روی سن آمدند و خطبه وداع پیامبر را به سه زبان ترکی، انگلیسی و عربی خواندند. پس از آن گروه موسیقی «مقاومت» به اجرای زنده سرودهای انقلابی-اسلامی پرداختند. آقای شیخ «عمر ساواگادو» از ساحل عاج به زبان عربی درباره وحدت صحبت کردند که صحبت های ایشان ترجمه می گردید. پس از آن آقای «صالح باقرزاده» از علمای آذربایجان -که به خاطر فعالیت های اسلامی در زندان آذربایجان بوده اند و اخیرا آزاد شده اند- به سخنرانی پرداختند و در انتها شیخ «موسی آیدین» به بیان نظرات شان پرداختند و مراسم در ساعت 17:30 با دعای ایشان به پایان رسید.

المصطفی نام سلسله همایشهایی است که در بیش از 10 کشور منطقه و 12 شهر مرزی ایران با همکاری 40 موسسه داخلی و 12 موسسه بین المللی در حال برگزاری است. برای مشاهده وبگاه این جنبش به www.almustafa.co  مراجعه کنید.
 
 
 
بیانیه اعلام موجودیت جنبش جهانی المصطفی
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا (سوره احزاب آیه 21)
 
 
1. تاریخ روزهای سرنوشت سازی را پشت سر می گذارد؛ مردم جهان بیش از پیش آگاه شده اند و دریافته اند که تفکرات غربی که بر پایه مادیگرایی بنا شده است پاسخگویی نیازهای متعالی انسان نیست و نه تنها او را به قله های خوسبختی و سعادت راهنمایی نمی کند، بلکه موجبات بدبختی و شقاوت او را فراهم نموده است. در روزهایی که اندیشه های غرب و شرق به بن بست رسیده اند جهان تشنه تفکرات و الگویی جایگزین است.
 
2. دین مبین اسلام که بر پایه فطرت انسان ها و عقل بنا نهاده شده است، قرن ها پیش برای همه شئون زندگی یک انسان، برنامه ارائه داده است و نمونه عملی اجرای این برنامه در پیامبر(ص) –که از خود مردم بود- تجلی کرده است تا تصور نشود که زندگی براساس تفکرات اسلام یک مفهوم انتزاعی و به دور از واقعیت است. لذا آنچه امروز و بعد از گذشت 1400 سال پاسخگوی نیازهای تمام انسان های دنیاست، رجوع به مفاهیم و اندیشه های اسلامی است که در الگویی عینی یعنی پیامبر اسلام تجسم یافته است. 
 
3. جبهه استکبار و دنیای غرب به خوبی دریافته است که اگر چهره واقعی اسلام برای جهانیان ارائه شود بی شک اکثر انسان ها آن را خواهند پذیرفت و بساط استعمار و سلطه شان بر منافع مردم برچیده خواهد شد. زیرا اسلام دینی عدالت خواه، ظلم ستیز، استکبار ستیز و بر پایه عزت و کرامت انسانی است و ولایت و حکومت طاغوت را هرگز نخواهد پذیرفت. در نتیجه سردمداران و مطرح کنندگان دروغین شعار های آزادی ادیان و مذاهب بوسیله سیطره بی چون چرای خود بر رسانه ها، تمام تلاش خود را در جهت تخریب چهره اسلام و مسلمانان به کار گرفته اند تا مردم جهان در معرض تفکرات و مفاهیم مترقی اسلام قرار نگیرند یا اسلامی التقاطی و تحریف شده ای را برای آنها ترسیم نموده اند تا هرگز خیال مسلمان شدن یا مسلمانانه زیستن را نکنند.
 
4. جبهه استکبار نه تنها از بیان تفکرات و عقاید مسلمانان جلوگیری نموده و آن را تخریب کرده است، بلکه با اهانت به آخرین پیامبر خدا، حضرت محمد(ص) سعی نموده است تا مسلمانان را تحقیر نماید و عظمت شخصیت و جایگاه والای ایشان را زیر سئوال ببرد. این در حالی است که نه تنها اهداف این اهانت ها محقق نشده است، بلکه باعث شناختن عمق کینه دشمن توسط مسلمانان و حفظ اتحاد ایشان گردیده است. اینجاست که خداوند می فرماید: وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ (سوره آل عمران آیه 54)
 
5. امروز سلطه گران و مستکبران دنیا دریافته اند که بزرگترین مانع در مقابل منافع شان، دین مبین اسلام و مسلمانان هستند و  تنها راه در هم شکستن این مانع بزرگ مقابل هم قرار دادن مسلمانان است تا خود یکدیگر را تضعیف نمایند. در نتیجه تمام تلاش خود را در جهت ایجاد اختلاف بین آن ها و متلاشی کردن شان از داخل، متمرکز نموده اند.
 
 
6. ما جوانان در صدد آن هستیم که هرگز اجازه ندهیم مستکبران عالم با ظاهر دین و اسلام به صفوف مسلمین نفوذ کنند و بین شان اختلاف افکنی نمایند. سالیان زیادی است که مسلمانان از بی تفاوتی به این مسئله ضربه های جبران ناپذیری خورده اند و تجربه های تلخی را پشت سر گذاشته اند؛ دیگر زمان مسامحه و ساده انگاری به پایان رسیده است و باید دست تفرقه افکن دشمن را دید و از بلاد مسلمین قطع نمود. ما در صدد به احتزاز در آوردن پرچم محمد رسول الله بر قلل رفیع اخلاق، عدالت خواهی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی هستیم و در این راه مانند ایشان همه چیزمان را نثار سعادت دنیوی و اخروی جامعه بشری خواهیم کرد. ما در صدد آن هستیم تا با محقق کردن الگوی زندگی پیامبر اسلام-به عنوان یک انسان کامل- ابتدا خود در مسیر رستگاری و سعادت قدم برداریم و در کنار آن، دنیا را با معارف اسلام و الگوهای عملی زندگی اسلامی آشنا سازیم و معتقدیم که تنها این الگو می تواند جهان را از طوفان های شقاوت، ترس، اسارت و حقارت نجات دهد و به سواحل سعادت، آرامش، آزادی و عزت هدایت نماید. ما در این مسیر دست یکایک مسلمانان دیگر کشورها را به گرمی می فشاریم و با یکدیگر دعای وحدت سر خواهیم داد و عهد خواهیم بست که آیه مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ (سوره فتح آیه 29) -که خود الگویی از رفتار پیامبر(ص) را بیان می کند- در همه شئون زندگی خود جاری نماییم.
 
7. «جنبش جهانی المصطفی» پرچم محقق کردن سبک زندگی نبوی را به دست گرفته است و این همایش ها –که پیش از این در کشمیر و زاهدان برگزار شده است و در حال حاضر و در روزهای اخیر در کشورهای ترکیه، اندونزی و پاکستان برگزار می گردد - نقطه آغازی خواهد بود و پس از این در دیگر کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این همایش ها بدست آوردن شاخص های سبک زندگی نبوی در همه شئون زندگی انسان است که بوسیله اندیشمندان، تشکل ها، دانشجویان، بانوان، هنرمندان و...  در کمیسیون های تخصصی دنبال خواهد شد و ان شا الله روز 27 رجب سال جاری به همه جهان اعلام خواهد شد تا پس از آن معیاری برای حرکت جهانی و منسجم «المصطفی» به سمت تجلی شاخص ها در محصولات فکری، فرهنگی و تجاری باشیم. به لطف خداوند متعال این موج جهانی ادامه پیدا خواهد کرد و ان شا الله در آینده ای نزدیک زمینه ترویج سبک زندگی نبوی را فراهم خواهد نمود.
 
دسته بندی :
خبرها