باشگاه آزاداندیشی در دانشگاه گیلان افتتاح شد.

22 09 2012
کد خبر : 4210315
تعداد بازدید : 32
باشگاه آزاداندیشی با حضور نمایندگان دانشگاههای استان گیلان طی مراسمی در دانشگاه گیلان افتتاح شد.

 

باشگاه آزاداندیشی با حضور نمایندگان دانشگاههای استان گیلان طی مراسمی در دانشگاه گیلان افتتاح شد.

 

دکتر ایرج شاکری نیا معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان در مراسم افتتاحیه، تقویت کرسی های آزاداندیشی را از جمله برنامه های راهبردی معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و با توجه به تأکیدات مسئولان عالی نظام علی الخصوص رهبر فرزانه انقلاب در خصوص ورود همه جانبه دانشگاهیان به عرصه آزاداندیشی باشگاه آزاداندیشی را فرصت مناسبی برای تقویت و گسترش این نگاه برشمرد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی گفت:کرسی های آزاداندیشی در جامعه به عنوان یک فرهنگ و رویه نیاز به نهادینه شدن دارند و باید محلی برای برگزاری داشته باشند. ایشان با بیان اینکه در یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی این مکان «خانه ملی گفتگوی آزاد» نامیده شد. منظور شورای عالی انقلاب فرهنگی از این نامگذاری، تنها محدود به دانشگاه ها نبوده بلکه این نامگذاری به صورت عمومی مصوب شده و تأکید کرده که خانه ملی گفتگوی آزاد در کشور تشکیل شود. از آنجایی که این عنوان، عمومی و مربوط به همه جامعه بود؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکان برگزاری آن را در دانشگاه ها اختصاصی تر در نظر گرفت لذا تصمیم بر این شد که مکان برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه ها عنوان دانشگاهی داشته باشد تا دانشگاهیان آسان تر با آن ارتباط برقرار کنند، به همین دلیل کرسی های آزاداندیشی دانشگاه ها در قالب «باشگاه آزاداندیشی دانشگاهیان» برگزار می شود.

 

وی در ادامه دانشگاه گیلان را در زمره اولین دانشگاه هایی دانست که به صورت رسمی چنین مکانی را ایجاد و با تشکیل دبیرخانه مربوطه از همه دانشگاهیان خصوصاً استادان و دانشجویان عضو تشکل های دانشجویی درخواست کرد که با حضور پررنگ خود به برگزاری کرسی های آزاداندیشی مطلوب و شایسته کمک نمایند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی مسئول نمایندگی محترم مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گیلان نیز وجود کرسی ها را برای دانشگاه ها مغتنم شمردند و رشد و گسترش مطلوب فضای بحث و کنکاش را در بین آحاد دانشگاهیان از برکات این کرسی ها برشمرد.

 

دسته بندی :
خبرها